עמוד הבית בלוג איתור נזילות מים בביוב- כיצד נבצע זאת
איתור נזילות מים בביוב- כיצד נבצע זאת
שתף
30 מרץ 2023

איתור נזילות מים בביוב- כיצד נבצע זאת?

נזילות מים במערכת הביוב עלולות לגרום לשורה של בעיות, לרבות נזק לרכוש ומפגעים סביבתיים. מסיבה זו, חשוב לאתר ולתקן נזילות מים במערכת הביוב במהירות האפשרית. אבל איך בדיוק מאתרים נזילות מים במערכת הביוב? במאמר זה נדון בשיטות השונות המשמשות לאיתור נזילות מים בביוב ועל היתרונות והחסרונות של כל שיטה.

איתור נזילות  עם מצלמות ביוב

 

אחת השיטות הנפוצות ביותר לאיתור נזילות מים במערכת הביוב היא שימוש במצלמות. מצלמות ביוב מוכנסות לצינורות כדי לספק תמונה חזותית של פנים הצינורות. שיטה זו מאפשרת בדיקה מפורטת של הצינורות לאיתור נזילות, סדקים או סתימות. ניתן להקליט את צילומי המצלמה גם לעיון עתידי. ביובית בתל אביב תוכל להציע לכם את השירות המתאים.

 

לשימוש במצלמות מספר יתרונות. זוהי שיטה לא פולשנית, כלומר אינה דורשת חפירה. וזה הופך אותה לכזו שפחות מפריעה לסביבה שמסביב ומפחיתה את הסבירות לפגיעה במבנים סמוכים. בנוסף, השימוש במצלמות היא דרך מהירה וחסכונית יחסית לאתר נזילות מים במערכת הביוב.

עם זאת, לשימוש במצלמות יש גם מגבלות. לדוגמה, ייתכן שהן לא יכולות לזהות דליפות קטנות מדי או כאלה שממוקמות באזורים שקשה להגיע אליהם. בנוסף, ייתכן שהמצלמה לא תוכל לזהות את המיקום המדויק של הדליפה, מה שעלול להקשות על התיקון.

בדיקת נזילות באמצעות עשן

שיטה נוספת המשמשת לאיתור נזילות מים במערכת הביוב היא שימוש בבדיקת עשן. בדיקת עשן כוללת הזרקת עשן לא רעיל לצנרת הביוב כדי לזהות נזילות כלשהן. העשן יברח דרך סדקים או נזילות בצנרת ויגיח מהקרקע, מה שיאפשר לזהות את מיקום הנזילה.

לבדיקת עשן יש מספר יתרונות. זוהי שיטה מהירה וזולה יחסית לזיהוי נזילות במערכת הביוב. הוא גם מסוגל לזהות דליפות שאולי אינן נראות לעין בלתי מזוינת או עשויות להיות ממוקמות באזורים שקשה להגיע אליהם.

עם זאת, לבדיקת עשן יש גם מגבלות. לדוגמה, ייתכן שהוא לא יתאים לשימוש באזורים עם רוחות חזקות, מכיוון שהעשן עלול להתעופף מהנזילה. בנוסף, ייתכן שבדיקת עשן לא תוכל לזהות דליפות בצינורות ביוב גדולים יותר, מכיוון שהעשן עלול להתפזר לפני שהוא מגיע לפני השטח.

שימוש בחיישנים לאיתור נזילות

שיטה נוספת המשמשת לאיתור נזילות מים במערכת הביוב היא שימוש באיתור נזילות אקוסטי. שיטה זו כוללת שימוש בחיישנים כדי לזהות את קול המים הבורחים מהצינורות. את החיישנים ניתן למקם על פני הקרקע או בתוך הצינורות כדי לזהות את מיקום הנזילה.

לאיתור נזילות אקוסטי יש מספר יתרונות. זוהי שיטה לא פולשנית, כלומר אינה דורשת חפירה או חפירה. הוא גם מסוגל לזהות דליפות שאולי אינן נראות לעין בלתי מזוינת או עשויות להיות ממוקמות באזורים שקשה להגיע אליהם.

עם זאת, לאיתור נזילות אקוסטי יש גם מגבלות. לדוגמה, ייתכן שהוא לא יוכל לזהות נזילות בצינורות ביוב גדולים יותר או באזורים עם רמות גבוהות של רעש סביבה. בנוסף, ייתכן שהוא לא יוכל לזהות דליפות קטנות מדי או ממוקמות באזורים עם קצב זרימה נמוך.

לסיכום, ישנן מספר שיטות שניתן להשתמש בהן לאיתור נזילות מים במערכת הביוב. לכל שיטה יתרונות ומגבלות משלה, ובחירת השיטה תהיה תלויה במספר גורמים, לרבות גודל ומיקום הנזילה, הסביבה שמסביב והמשאבים הזמינים. עם זאת, באמצעות שילוב של שיטות אלו, ניתן לאתר במהירות ובדייקנות נזילות מים במערכת הביוב, מה שיכול לסייע במזעור נזקים ובמניעת מפגעים סביבתיים.

רוצה הצעת מחיר מהירה לנייד?
אנחנו זמינים עבורך
וואטסאפ פנייה לאיתור נזילות מומלץ ייעוץ בוואטסאפ